Online instructiebijeenkomsten Praktijkmeter

Beoordeel jij al digitaal met de Praktijkmeter?

Binnenkort zijn alle beoordelingsformulieren nog maar op één plek te vinden, namelijk in de Praktijkmeter. Beoordeel jij nog niet digitaal met de Praktijkmeter? Lees dan snel verder!

De Praktijkmeter is een tool waarmee je beoordelingsformulieren kunt downloaden, invullen en ondertekenen.
De rubrics uit Excel en Wordformulieren zijn omgezet naar een digitaal systeem dat minder fout- en fraudegevoelig is.

Reacties van de huidige gebruikers
‘Het maakt het voor de praktijkbeoordelaar heel veel makkelijker.’
'Dit gaat lekker snel, en het werkt heel simpel.’

De Praktijkmeter is ingrijpend veranderd!
De Praktijkmeter is dit najaar vernieuwd. Zo zet je nu in één handeling meerdere beoordelingsformulieren tegelijk klaar. Daarnaast kun je eenvoudig zien of een medebeoordelaar al (beoordeeld en) ondertekend heeft. Met de invoering van deze functionaliteiten is de Praktijkmeter een volwaardig product geworden.

Tijd voor de overstap: we gaan digitaal beoordelen met de Praktijkmeter!
Om snel te starten kun je het volgende doen.

Ga naar de Praktijkmeter via je eigen startpagina of link naar de informatiepagina

1. Lees de handleiding en bekijk de video voor uitleg.
  2. Open de Praktijkmeter en zoek je eerste beoordelingsformulier op.

Extra online introductiebijeenkomsten gepland!

We willen iedereen zo goed mogelijk kennis laten maken met onze vernieuwde Praktijkmeter. Daarom hebben we nog drie extra instructiebijeenkomsten gepland. Werk je nog niet met de Praktijkmeter of ben je toe aan een opfrissing van je kennis? Meld je aan voor één van onderstaande online instructiebijeenkomsten. Wil jij erbij zijn? Je kan je aanmelden voor dinsdag 14 mei, maandag 27 mei of donderdag 13 juni. De bijeenkomsten vinden plaats van 15.30 tot 16.30 uur, online via Teams.

Ook wij stappen over
Dit betekent dat nieuwe beoordelingsformulieren alleen nog via de Praktijkmeter worden aangeboden en dat de bestaande beoordelingsformulieren uit het examenmateriaal worden gehaald. Deze verandering vindt als volgt plaats.

•    Onderhoud (dus verbeteringen in beoordelingsformulieren) vindt alleen nog plaats in de Praktijkmeter. Dus niet meer in de Excel of Word-formulieren.
•    Nieuwe beoordelingsformulieren van Praktijkexamen worden in principe alleen gepubliceerd in de Praktijkmeter.
•    Vanaf de voorjaarsvakantie 2024 stappen de niveau 2 opleidingen Assistent Business Services en Ondersteunende administratieve beroepen volledig over op de Praktijkmeter.
•    In de zomervakantie 2024 stappen alle overige opleidingsgebieden over.

Na de aanpassing die dit schooljaar gaat plaatsvinden, zijn de beoordelingsformulieren van een praktijkexamen (dus het contextvrije) examenproject, de proeve van bekwaamheid en het examenportfolio) nog maar op een plek te vinden, namelijk de Praktijkmeter.

Heb je vragen over de Praktijkmeter?
Neem dan gerust contact met ons op! Wij helpen je graag.